20'den önce 20 // Etkinlik

Her İnsan Ölecek Yaşta
Dünya Durmuyor. Gidiyor.

 Paulo Coelho şöyle diyor:
"Bir gün uyanacaksın ve her zaman yapmayı istediğin şeyleri yapacak vaktin olmayacak."



Yapılan bilimsel araştırmalar sonucu ortaya çıkan verilerin bize söylediğine göre her 60 dakikada 10.000 insan hayatını kaybediyor. Düşünsenize, bir gün uyanacağız ve o gün son gün olacak. Hatta o güne uyanmışsak eğer, dahası yok. Devamı yok. Dönüşü yok. Her atmış dakikada, aklında binlerce fikirle gömülen on bin insan var. Ertelemek bir insanoğlunun gerçekleştirebileceği en cesur eylem değil mi? Peki, o kadar cesur olmaya gerçekten gerek var mı? Vakit dolmadan önce, sanki son günmüş gibi bu dünyaya yapmak için gönderildiğimiz şeyleri yapmalı sonra da asla ölmeyecekmiş gibi hayatı yaşamaya başlamalıyız. Unutmamak ve ertelemeden yaşamak gerekiyor hayatı. 



Başta birçok blogger gibi "Ölmeden önce yapılacaklar" listesi oluşturmaya karar verdim. Ama biraz inceledikçe fark ettim ki birçoğunun listeleri bir kenarda duruyor ve unutuluyor. Tam vazgeçeceğim sıralarda ablam bana HayallerimdeBen blogunun şeker mi şeker sahibesi Ebru'nun yaptığı 25'ten önce 25 listesini gösterdi. Bu gözüme diğer bütün listelerden daha mantıklı ve uygulabilir gözüktü. Ve bende bir etkinlik başlatmaya karar verdim. Etkinliğin konusu 2020'den önce yapmayı isteyeceğiniz 20 maddelik bir liste oluşturmak. Ama etkinlikte can alıcı bir kısım var. 
"Yirmi maddenin içinden istediğiniz bir maddeyi 
en az bir blogger arkadaşınızla yerine getirmeniz gerekiyor."
 Sürenin oldukça uzun olmasına yukarıdaki maddeyi de ekleyince etkinliğe katılımın biraz kısıtlanabileceğinin farkındayım. Ama daha eğlenceli olacağı da ortada. Ortadan kaybolan bloggerlar olabilir, sonradan sıkılanlar ya da maddeleri tamamlayamadığı için pes edenler... 'Kalan sağlar bizimdir' diyerek tüm blogger camiasını bu etkinliğe davet etmekten büyük gurur duyuyorum. 
Hayallerimizi ertelemek için daha fazla vaktimiz yok.



Bi' Liste;
#ikibin20'denonce20
  1. Kabe'yi görmek
  2. Tren ile yolculuk yapmak
  3. Araba kullanmayı öğrenmek
  4. Açık hava sinemasına gitmek
  5. Kaset koleksiyonu yapmak
  6. Roman yazmak
  7. Üniversiteden mezun olmak
  8. Bir extreme spor denemek
  9. 2 yılda 200 kitap okumak
  10. Kan bağışı yapmak
  11. Ağaç dikmek
  12. Tegv gönüllüsü olmak
  13. Engelli bir hayvan sahiplenmek
  14. Studio Ghibli'nin tüm animelerini izlemek
  15. Bir dil öğrenmek
  16. Marka adı oluşturmak
  17. Gitmediğim Tüm Müzelere ve Büyük Camilere Gitmek (İstanbul)
  18. Kız kıza çılgın bir tatil yapmak
  19. Okuma Çemberi Oluşturmak
  20. Uzun bir yolculuğa çıkmak (Hayaller Venedik)

Etkinliğin finalinde, yani takvimler 2020'yi gösterdiğinde İstanbul'da bir buluşma ayarlamak istiyorum. Bu yüzden işin sonuna kadar benimle birlikte hayallerine koşmak isteyen herkesin aşağıya #benvarım yazması gerekiyor ki vakti zamanı geldiğinde size ulaşabileyim. Zaman ne gösterir bilinmez. Belki maddeleri tamamlayamadan her atmış dakikada ölen on bin kişinin arasında yer alabilirim. Ama şuan nefes alıyorum, bu demek oluyor ki hala vaktim var.
O zaman başlayalım!

Yorumlar

  1. Sen ne güzel yazmışsın bunları, ne de güzel bir etkinlik olmuş canım benim. Ya inanır mısın gözlerim doldu ve 2020'de birlikte çok harika bir gün daha geçireceğimiz canlandı gözlerimde. #benvarım elbette, her zaman hem de... İnşallah 2020den önce zaten yine bir araya geleceğiz. Bu listeyi ben de yapacağım. :) Ve senin hayallerini gerçekleştirmene ben de destek olmak isterim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Nermin,
      O kadar çok seviyorum ki seni ♥
      İyi ki girmişsin hayatıma, şu bloggerın bana kattığı en büyük güzelliklerden birisi sensin :))
      Umarım en güzel dileklerimiz hep gerçekleşir, umarım hayallerimizi gerçekleştirirken yol arkadaşı olmayı hep sürdürürüz ♥
      Listeni merakla bekliyorum :)

      Sil
  2. Biliyor musun okurken ne garip ve hoş hissettim?
    Gerçekten de her günü son günmüş,bundan sonrası yokmuş gibi yaşasak keşke.Tutkulu yaşamadıktan sonra ne anlamı var ki yaşamanın değil mi? :)
    Katılmak isterim fakat aklıma takılan tek şey şu ki, acaba 2020'de İstanbulda olabilir miyim? :D Biraz saçma ama aklıma takıldı.Fakat sanırım katılabilirim,sanırım biraz cesur olabilirim.
    Yine de #benvarım
    Yarının ne getireceği belli olmaz,hayırlısı olsun.
    Listeyi hazırladıktan sonra linkini yoruma yazacağım.
    Çok sevgiler ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aklına takılmasın o zaman, belki de o gün geldiğinde İstanbul'da misafirim olursun ♥

      Sil
  3. Yazdıkların gerçekten huzur verici. Her dakikamız saniyemiz bile sonken nasıl.bu kadar şuursuzca darp ediyoruz nefesimizi değil mi ?

    Ben bloggerlarla yapılacak bir maddeyi gerçekleştiremem. Eşim böyle birseye izin vermiyor :( Bu nedenle katılamıyorumm ama bir çok maddede seninle aynı şeyleri istiyorum. Kabe başta olmak üzere...

    Bol katilimlarin olur insallah 💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah sen de güzel planlarını eşinle gerçekleştirebilirsin diyeyim o zaman ♥ Çok teşekkür ederim :)) Hoş geldin ♥

      Sil
  4. Ne güzel bir düşünce...Okadar samimi yazmışsın ki insanın içine dokunuyor.
    Umarım istediğin herşeyi gerçekleştirir ve üstüne yeni bir liste yaparsın canım.
    Sevgiler 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumların için çok teşekkür ederim İnci, umarım hepimiz hayallerimizi gerçekleştirebiliriz, sevgiler... ♥

      Sil
  5. Merhaba! #bendevarım demek istiyorum bu güzel yolculuğa. :) Çok hoş bir etkinlik olmuş.

    YanıtlaSil
  6. Ne güzel bir liste ve etkinlik. #benvarım Listeyi hazırlayıp yayınlayayım. Bakalım yapmak istediğim 20 şey neymiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler☺Harika ♥ Listeni merakla bekliyorum :))

      Sil
  7. #benvarım gerisi kadere kısmete kalmış ;)

    YanıtlaSil
  8. Hemen başlamak istiyorum listeye.Tam da şu aralar listelerle kafa bozmuşken bu çok güzel oldu.Aaaaa bir şeyler gerçekleştirmek için sabırsızlanıyorum.
    Bir de 2020 hala uzakta ,5 yıl sonra sanıyorum yılı hatırladım 2017'ymiş..Çok az vakit ve yapılacak ,gerçekleştirilecek tonlarca hayal var.Heyecanlıyım.
    #benvarım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sende benim gibi liste delilerindensin demek :) :) Evet biz far edemeden yıllar ne çabuk geçiyor değil mi ?? Elimizi çabuk tutmamız gerek :) Hoş geldin, ne güzel geldin, iyi ki geldin ...

      Sil
  9. ondörtdü görünce pis pis sırttım ha jdjkfjs. katılıp katılmamak konusunda çok kararsızım ya :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılmazsan bir yanımız hep eksik kalır ama o.O ♥

      Sil
  10. Yahu sen ne güzel bir insansın!
    Yine çok güzel düşünmüş ve yazmışsın. Elbette bir liste oluşturacağım. Seninle böylesi güzel bir yolculuğa çıkmak paha biçilemez çünkü. Ve sonunda vuslat... İnşaAllah.
    Listendeki maddelerin hepsi birbirinden güzel Elifim. Çoğuna ortak olacağım sanırım :)
    Güzel anılar biriktirmek, yeni şeyler deneyimlemek, iyi kilerimi çoğaltmak ve en güzeli seni görmek için #benvarım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O hep senin güzel gören gözlerinin, güzel seven yüreğinin marifeti Ayşenur ♥ Yoksa benim güzelliğimle hiçbir alakası yok... Ol canım arkadaşım, hepsi seninle daha anlamlı daha güzel olur, iyi ki buradasın... İyi ki varsın, inşallah hep hayal ettiğimiz o güzel sohbetlerin, hasretlik anıların gerçekleştiği günleri de görebiliriz :))

      Sil
  11. çokoşmuş bu. koyayım bloguma yazıyı. ben varımı bilemedim ama sevdim yaniii. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Deep ♥ Çok kibarsın :)) Umarım katılırsın bize :))

      Sil
  12. Çok güzel bir etkinlikmiş :) Tüm yazacak arkadaşlarımın yazılarını ilgiyle okuyacağım :)

    YanıtlaSil
  13. Güzel bir liste olmuş. Umarım hayalleriniz gerçek olur. :)

    YanıtlaSil
  14. Bu listeyi yapmak istedim ama istikrarım olmadığı için bıraktım ama Ebru Kaya var o bu yolda iyi gidiyor ve youtube kanalı var bakabilirsin. Umarım gerçekleştirebilirsin. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onun blogundan ilham almıştım bende :)) Çok teşekkür ederim :)))

      Sil
  15. Listelere bayılırım :) Yanına çek atılmış listelere daha da bayılırım :) Bir düşüneyim ben bunu.

    YanıtlaSil
  16. Ölmeden önce yapilmasi gereken 100 sey listesi hazirlamistik bizde esimle.Justin Timberlake konserine gidicektik,Yurtdisinda tatiller yapacaktik daha neler nelerrr...Sonra noldu? Oglan dogdu 👶😍 Dunya onun etrafinda dönmeye basladi.Yapilacak listemde kagittan ucak oldu süzüldü gitti😁Tam screenshot yapilasi yazi olmus vallaaa.Istedigin hayal ettigin herseyi yapabilirsin insallah💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belli mi olur belki o biraz daha büyüdükten sonra gerçekleştirebilirsiniz hayallerinizi ♥ Çok teşekkür ederim, inşallah :))

      Sil
  17. Öncelikle yazdıklarına, kalemine bayıldım ❤️
    Sonra da, 2 gündür Doğu ekspressiyle ilgili yazılar okuyorum, Videolar izliyorum, meğer ne çokmuş yapan, senin de listende olmasına sevindim, çok benzer maddelerimiz var, aslında benim ölmeden önce yapılacaklar listem var ama bunu da kısa zamanda hazırlamak istiyorum. Bir başka bu postu hazırlayan arkadaştan ulaşmış oldum sana, ne güzel bişey yapmışsın, iyi ki 💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok, çok teşekkür ederim :)) Evet, doğu ekspresi oldukça popüler şu sıralar :)) Hoşgeldin ♥ İyi ki geldin...

      Sil
  18. Ne güzel fikirmiş :) Hepsini gerçekleştirmen dileği ile

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :)) İnşallah ♥

      Sil
  19. Elif ben senin bu yazına yorum yaptım sanıyordum ama yapmamışım :D neyse şimdi yazıyorum ^^ ve inanamıyorum doğu ekpressi hayali olan tek ben değilmişim meğer :D ortak hayallerimiz var ^^ ay ben çok heyecanlandım o zaman #benvarım diyorum , nasıl yazıcam bilmiyorum ama olsun :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ortak hayaller kalpleri birbirine ısındırır ♥ İyi ki bu yolda birlikteyiz o zaman... Sensiz olmazdı ♥ Hoş geldin :))

      Sil
  20. Çok etkileyici ve çarpıcı yazmışsın, kalemine sağlık... :) O kadar haklısın ki... Yaşamı ertelemek yaptığımız en büyük hatalardan biri ve bunu hatırlatman çok güzel. ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim bu güzel yorumun için ♥.♥ Çok kibarsın :))

      Sil

Yorum Gönder

Güzel yorumun için kokulu öpücükler, sevgili okuyucu...

Popüler Yayınlar