Ve Geçmeyen Zaman

Bi' Liste #1
Ve Geçmeyen Zaman

Havaların soğumasıyla birlikte (ben bayılırım soğuk havalara) evde geçirecek vaktiniz de artmış oldu sevgili okur :)) Benim ki artmadı.
Ben zaten okul dışındaki tüm vaktini evinde geçirmek yanlısı bir insanım.
Ev aşığı bir insanım. Okuyor olmasam evden hayatta çıkmam.
Böyle söylediğim zaman insanlar bana deliymişim gibi bakıyorlar.
'Evde yapacak ne buluyor olabilirsin ki o kadar saat?' diyorlar şaşkın şaşkın.


Bende, siz evde yapacak bir şeyler bulamıyor olabilirsiniz, canınız sıkılıyor olabilir, sıkıntıdan kafayı yemek üzere olabilirsiniz diye bu listeyi hazırlayayım dedim.
Kitap okumak ve film/dizi izlemek yaşamın zaten önemli bir parçası olduğundan onları bu listeye ekleme gereği görmüyorum.
O zaman başlayalım:

 1. Stamp Yapımı
Şimdilerde yapmayı en sevdiğim şeylerden biri. Tek ihtiyacınız olan şey silgi ve maket bıçağı. Tabi ki bu hobiye özel malzemelerde var ama bence bu ikisi de yeterli. Ben mektup zarlarımı süslemek için yapmaya başlamıştım. Siz kumaşlar üstünde, ajanda ya da defterleriniz, günlüklerinizde de kullanabilirsiniz.
Fikir edinebilmek için bir tıkla @bymamalaterre 'nin instagram adresine bakabilirsiniz.



2. Kart / Mektup
En iyi vakit geçirme yöntemlerinden biridir. Kart yapmak, mektup yazmak, ya da mektubun içine koyabileceğiniz birbirinden güzel el emeği minik sürprizler hazırlamak. Hatta kendi mektup zarflarınız hazırlamak isterseniz tadından yenmez. Vaktin ne kadar çabuk geçtiğini anlayamazsınız bile.


3. Ayraç
Eğer kitap okumayı çok seven biriyseniz ve üstelik aynı anda birden fazla kitap okumayı başarabiliyorsanız, sayfa katlamaktan hoşlanmıyorsun en büyük kurtarıcılar ayraçlar. En yakın arkadaşımın en büyük hobilerinden biridir ayraç yapmak. Kendi zevkine ve isteğine göre, okuduğu kitaba en çok yakışacağını düşündüğü ayracı yapar. Her kitabı için farklı bir ayracı var. O kadar güzeller ki ♥



3. Taş Boyama
"Taş boyama da neymiş?" demeyin. Bir çocuk gelişimci olarak özellikle anneler çok tavsiye ettiğim bir uğraş. Hem kendileri yaparken zevk almış oluyorlar, hem bu materyal çocuklar için kimi zaman oyuncağa, kimi zamansa hikaye aracına dönüşüyor. Hatta alfabeyi ve sayları da bu yöntemle daha eğlenceli bir şekilde öğretebileceğinizi düşünüyorum.



4. Örgü/El İşi
Tabi ki örgü ve el işi kış günü hanımların olmazsa olmazı. Bilmiyorum diye hayıflanma devri de internetin hayatımızı istila etmesiyle bitti. YouTube'a yüklenen videolardan çok kolay bir şekilde öğrenebilirsiniz örgü örmeyi. Bir kaç kanala bakınca artık şiş ve tığın da tarih olduğunu gördüm. Parmak örgüsü ve kol örgüsü moda olmuş. Haddinden fazla kalın iplerle yatak ya da koltuk örtüsü örme furyası almış başını gitmiş. Bir de o kadar tatlı duruyor ki. Tabi bu kalın iplerin üretimi henüz ülkemizde başlamamış. Belki yurt dışından sipariş edebilirsiniz.



5. Blog/YouTube
Muhtemelen hepinizin aklında olan ama 'Acaba yapabilir miyim?!' endişesi ile kenara ittiğiniz 'blog ya da youtube kanalı açma fikrini' de son madde olarak ekliyorum. Yapmak istediğiniz şeyden  eminseniz, üç gün sonra sıkılmam diyebiliyorsanız, cesaretinizi toplayıp girin bu işe derim. Önemli olanın para kazanmak ya da daha fazla takipçi bulmak değil kendinizi mutlu etmek olduğunu unutmadan yapabilirseniz dünyanın en mutlu insanı olabilirsiniz.



Ben bu aralar en çok stamp yapımından zevk alıyorum, bir de blog yazmaktan.
Hiç sıkılmadan yıllarca yapabilecekmişim gibi geliyor.
Sokakta kalanlara bu kadar üzülmesem iyi ki kış geliyor diyeceğim ama hem insanların hem de hayvanların aç ve üşümüş bir halde dışarıda olacağını bilmek beni çok üzüyor. Hayvanlar için kapının önüne yemek koymayı ihmal etmeyin lütfen. Sevgiyle ♥




Yorumlar

  1. Fikirlerin hepsi çok güzel, içlerinde benim de boş vakitlerimde uğraştıklarım var. Stamp daha önce yapmadım ama evet denenebilir. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerekten çok eğlenceli yapımı :)) Tavsiye ederim ♥

      Sil
  2. Ben örgüler kısmındayım:))) bir de en önemli görevim en son satırlardaki onu asla ihmal etmiyoruz unutmamıza imkan yok sabah kapıyı açtığımızda merdiven de en az 10 taneler az geç kalksak kapıdan miyavlıyorlar:)) yakın da kapıya da vuru bunlar. Canları sağ olsun yeter.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya, ne kadar tatlı bir insansınız. Eminim sizi çok seviyorlardır ♥

      Sil
  3. Ben de soğuk havaları sevenlerdenim.Fikirler için çok teşekkürler...

    YanıtlaSil
  4. yine bayıldığım bir yazın. ay ne iyi güzel bak faydalı oldu ben de ev kuşuyum daa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ev kuşu olmaktan daha güzel bir şey yok ki ♥

      Sil

Yorum Gönder

Güzel yorumun için kokulu öpücükler, sevgili okuyucu...

Popüler Yayınlar