Korkunç Akım, Palyaçolar

Palyaçolar
Dünyaya Virüs Gibi Yayılan
'Korkunç Akım'

Palyaçolardan korkar mısınız?
Bilimsel verilere göre on kişiden biri palyaçolardan korkuyormuş. 
Peki neden?
Florida Atlantic Üniversitesi'nden psikolog Elan Barenholtz Ph.D. 
şöyle açıklamış:
“İnsanlar bir kişinin yüzünü gizleyen, maske gibi, herhangi bir şeyi rahatsız edici bulurlar. Çünkü bu o kişinin kimliğini ve duygusal durumunu anlayabilme yolunuzu da maskeler. Bizler birinin güvenilir olup olmadığını, kızgın mı yoksa mutlu mu olduğunu, tanıdığımız bir kişi olup olmadığını anlamak için yüze bakarız. Ağır bir yüz makyajı, hele ki yüze sahte bir gülümseme de çizilmiş ise bu bilgilerin çoğunu anlaşılmaz hale getirir.”
Şaka gibi gelmesin, palyaço fobisinin bir adı bile var; Koulrofobi.


Yukarıdaki alıntıya kesinlikle katılıyorum. Dev örümceklerden, bilinmeyen yaratıklardan ve uzaylılardansa deforme olmuş insanlardan daha çok korkuyoruz;
zombilerden, maskeli seri katillerden ya da hayaletlerden.
Ben palyaçolardan korkmasam da onların hep hasta ruhlu insanlar olduğunu düşünürüm. 
Kötü ve umutsuz düşünceleri yüzünden yüzlerini kocaman gülümseyen kırmızı bir ağızla gizlemeye çalıştıklarını...
Çocukları eğlendiriyor oluşları hep bir perdeymiş gibi gelir...
Bir ara 'Palyaço Katili'  okuduktan sonra da bu düşüncem değiştirilemez şekilde benliğimi ele geçirmiş. Bu satırları okuyan bir Palyaço varsa kusuruma bakmasın lütfen.
Sadece genç erkekleri taciz edip öldüren dünyanın en meşhur seri katillerinden olan John Wayne Gacy'i okumak isterseniz bir tık yeterli.


Amerika'da başlayan akım şimdilerde İngiltere'ye kadar gelmiş. Olay şu:
Sosyal medyada geceleri yol kenarlarında ya da ormanlık alanlarda aniden beliren palyaço görüntüleri yayılıyor.
Palyaço kostümü giymiş insanlar bir anda ( bazen ellerinde silahlar, sopalar ya da testerelerle) insanların karşısına çıkıyorlar. Evlerinin karşısındaki parkta durmuş pencerelerini izliyorlar, gece uyurken gelip güvenlik kameralarına gözlerini dikiyorlar, bir anda tarlanın içinden fırlayıp arabalarının önüne atlıyor ve daha bir sürü yerde insanların karşısına çıkarak onları kovalamaya başlıyor. 
Uzun zamandır Amerika ve İngiltere'de polise 'Korkunç Palyaço' ihbarları yağıyor.
Kısa bir süre önce polis bu akıma katılanların ceza alacağını duyurmuş.


 Peki bunu kim başlattı?  Stephen King'in 'It' romanı 2017'de beyaz perdeye uyarlanacağından yapım şirketinin filmin reklamını bu şekilde yaptığı söyleniyor. Bu bir rivayet tabi ki :)
Olansa sadece şu; delinin teki suya taşı attı, kırk akıllı çıkaramıyor.
Başta bunun sadece gençlerin eğlenebileceği korkunç bir şaka olduğunu düşünebilirsiniz. Ama bu fikrin sadece gençleri cezbetmeyeceği aşikar. 



 İnsan düşünüyor! Ya o boyaların altında gerçek bir hırsız, bir sapık ya da bir katil varsa. 

Yorumlar

  1. baksanaaa, yazımın altında var yaaa blog adresiii, yazıyo tabiii, kitapları da var işte, çok iyi bi yazar ki, git konuş işteee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, evet yorumu yaptıktan sonra gördüm blogu canım benim ♥

      Sil
  2. Stephen King - O gelir aklıma.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de öyle :D Bence bu fobinin en büyük nedenidir kendisi ♥

      Sil
  3. ay derler ki palyaçolar ağlarmış yaa. it okumuştum filmi ha oh gelsin gelsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2017 güzel bir film yılı olacak gibi :) Karayip Korsanları 5 ve Avatar 2 için de yeşil ışık yanmış diyorlar ♥

      Sil
  4. stephen king'in romanının yeniden sinemaya uyarlanacağını bilmiyordum. ilk uyarlaması iki bölümlük bir seriydi. o da gayet iyiydi aslında. bakalım yenisi nasıl olacak...
    geçen gün izlediğim çok güzel bir kısa film vardı. tam da sizin bahsettiğiniz koulrofobiye de değiniyor :) https://www.youtube.com/watch?v=rcCfWDvTiUw

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben iki bölümlük dizi filmini izlemiştim ama çok hatırlayamıyorum. En belirgin sahneler aklımda kalmış sadece. Imdb'de yeni bir görsel var. Bence yeni 'O', eskisinden daha sempatik olmuş. http://www.imdb.com/title/tt1396484/ Umarım işlenişi de güzel olur. Hemen bakacağım, çok teşekkür ederim :))

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. Ne yalan söyleyeyim :)) Ben hafiften tırsarım :D

      Sil
  6. Katiliyorum kesinlikle.. kucuklugumden beri ben de haz etmiyorum pek. Fotograflar ve gifler de baya uymus yaziya, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  7. Mükemmel bir komplo teorisi olmuş. Filme ne kadar sevinsem de, son cümlende gerçekten doğru bir noktaya değinmişsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok sevindim... Ama bir yandan da 'aklımda deli sorular' :))

      Sil
  8. Korkmam galiba çünkü maalesef o sapıklar,katiller kendilerini böyle boyalarla bilmem neylerle eylemek yerine bizim gibi sıradan hiç dikkat çekmeyecek,endişelendirmeyecek şekilde karşımıza çıkarlar sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte anlatmaya alıştığım da bu:)) Amerika da bu durum sıradan hale gelmeye başladı. Çünkü her yerdeler... Belki bunu kullanmak birilerine eğlenceli gelebilir ♥ Kim bilir?

      Sil
  9. Ben palyaçoları sevmiyorum,ürküyorum biraz sanırım.Dediğin gibi,hayalet,zombi ve ya uzaylıdan çok aniden fırlayan bir palyaço daha korkunç.Yalnız o bir anda insanların önüne çıkan palyaçolar çok kötüymüş,ay ödüm kopar benim herhalde.İyi ki Amerika ya da İngiltere'de yaşamıyorum dedim şu an.Yazın çok güzeel. ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende tırsarım baya bir diye düşünüyorum :)) Çok teşekkür ederim canım benim ♥

      Sil

Yorum Gönder

Güzel yorumun için kokulu öpücükler, sevgili okuyucu...

Popüler Yayınlar