Mektup Arkadaşı Nasıl Bulunur?

Nostalji #2
Mektup Arkadaşı Nasıl Bulunur?

İlk mektup arkadaşımı bulduğumda lisedeydim. Bloguma mektup arkadaşı aradığıma dair bir post atmıştım. Ve geri dönüş yapan herkese de mektup göndermiştim. Bazıları dönüş yapmadı, dönüş yapanlarla da daha sonra yollarımız bir şekilde ayrıldı. İlk gerçek mektup arkadaşımla üç yıl yazıştık, hiç unutmam onu. Büyüyüp hayat bizi başka yerlere savurana kadar yazdık birbirimize. Eğlenceli bir arkadaşlıktı. Üzerinizde sorumluluk hissetmeden kendinizi bir başkasına açmak zordur. Ama mektup arkadaşlarınızla can alıcı şeyler paylaşmak çok daha kolaydır. Bunun verdiği rahatlıkla hakkımdaki her şeyi yazdığımı hatırlıyorum. Siz yine de sözüme güvenip o kadar çok şey yazmayın! Ne olur, ne olmaz...


Ben liseyi bitirmeden önce ablam bir site keşfetti. İsmi 'postcrossing'. Benim haberdar olduğum en güzel sitelerden biri. Ne yazık ki (sadece) kartpostal sistemi ile çalışıyor. Dünyanın farklı yerine kart gönderip, aynı güzellikte sürüyle kartınız olsun isterseniz, tercih edebileceğiniz en muhteşem site. Ben kartpostalları çok severim. Ama anlatmak istediklerimi o küçücük kartlara sığdırabilmem imkansız :)) Lisedeyken göndermeme nedenim buydu. Ama şimdi kartpostal biriktirmeye de karar verdiğimden göndermeye karar verdim. Hemen üye oldum. 


Bunun dışında benim mektup arkadaşlarımı bulduğum ve güvenilirliklerini kontrol edebildiğim en güzel yer Instagram. #mektuparkadası hashtag'i ile arama yapabilir ve hesapların gönderilerine bakıp en içinize sinen kişiye mesaj atabilirsiniz. Bir kaç red almanız mümkün, yılmayın! Eğer, hayır ben yabancı mektup arkadaşı istiyorum diye düşünüyorsanız da #penpal #snailmail hashtagleri işinize yarayacaktır. Asyalıları özellikle seçebilirsiniz, kendileri Türkiye ve türkçeyi çok merak ediyorlar. 
Her hangi bir site üzerinden (facebook, blogger, instagram, tumblr )'mektup arkadaşı aradığınızla ilgili' çağrıda bulunabilirsiniz. Ben bu yolu çok fazla tercih etmesem de işe yarayan bir yöntem. Ve son olarak, facebook üzerinde mektup arkadaşlığı grupları var. Ben hiç üye olmadım. Bu yüzden ne kadar işe yaradığını hiç bilmiyorum. Penpal World'ü duymuştum. Burayı da deneyebilirsiniz diye ekleyeyim. Umarım yararlı olmuştur bu yazı. Aklınıza gelen hemen her şeyi sorabilirsiniz.  


Bu bölümlük bu kadar olsun mu? Olsun ♥ Çokça öpüyorum...


 

Yorumlar

  1. Bu devirde mektup mu kalmış diyordum her zaman. Demek ki hâlâ bunu devam ettirenler varmış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi ki var :)) En güzel hobi o zarfları biriktirmek değil de ne... :))

      Sil
  2. poscardsa ben de mi üye olsam yaaa ay ne güzel olur aslında mektup arkadaşı, penpal world'ü bir araştırayım :) teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle üye olmalısın ♥

      Sil
    2. üye olduumm :)) hatta ilk adresimi de aldım, rusyaya yollayacağım :)

      Sil
    3. Naçizane tavsiyem beş adresi alman ve beş kartpostalı da postaya aynı anda vermen :)) Her seferinde tek tek gitmen zor olabilir :))

      Sil
    4. Bana da ilk rusya çıktı, yaşlı tonton bir teyze hem de :)) Kader ortağıyız galiba ♥

      Sil
    5. hmm tamam öyle yapayım ;) benimki gencecik tatliş bir kızcağız :) ayyy çok heyecanlı. bugün sirkeciye gidip kartpostal almayı düşünüyorum, hazırlayıp blogumda da paylaşırım yarın muhtemelen :)
      yalnız bu konularda aşırı cahilim, kartpostalı gönderirken zarfa koymak lazım di mi :)) üzerine de adres ve pul yapıştırmak yeter sanırım, inşallah bir sorun çıkmaz :D

      Sil
    6. Ne güzel :)) Bende cuma günü gideceğim sirkeciye :) Kartpostalın üstüne pul yapıştırman yeterli ♥ Zarfa koymana gerek olmuyor, zaten sana postanede söylerler ama dediğim gibi pul yapıştırman yeterli olacaktır. :)) Bu arada sana verilen ID kodunu da kartpostalın üstüne yazmayı unutma ♥

      Sil
    7. tamam çok teşekkür ederim :))

      Sil
    8. Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana :))

      Sil
    9. tabi ki, çok yardımcı oldunuz. Son bir şey sorabilir miyim? :)
      sistemden birisi bizim adresimizi aldığında bize bildirim geliyor mu?

      Sil
    10. Senin adresin beş tane kartpostal gönderdikten sonra başkalarına gönderiliyor ama sana bilgi geliyor mu emin değilim :))

      Sil
  3. çok güzel ve faydalı bir yazı bu. bloguma koyayım da herkes öğrensin. öykülerini de koyayım senin blogu ben kendi bloguma ekleyim rahat edeyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha teşekkür ederim Deep, çok tatlısın. :)) Sesli güldüm yorumu okuyunca :D ♥

      Sil
  4. I recommend penpaland.com its a new generation penpal website.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Güzel yorumun için kokulu öpücükler, sevgili okuyucu...

Popüler Yayınlar