Eğitim Gönüllüsü Olmak

TEGV
#20'denonce20 Kalan; 19

Merhaba canım okur,
#20'denonce20 listemde; %100 uygulamaya konulan ilk madde, eğitim gönüllüsü olmak oldu.
Madde 12; Tegv Gönüllüsü Olmak.
Hayatım boyunca aldığım en güzel kararlardan biri bu. Çocuk Gelişimi okuduğum ve çocukluğumdan beri öğretmen olmak istediğim için az çok içimde ki bu çılgınca sevincin nedenini anlayabilirsin belki.


TEGV'in en temel amacı; ilköğretim çağı çocuklarının akılcı, sağduyulu, özgüven sahibi, düşünen, sorgulayan, kendi iç yaratıcılığını harekete geçirebilen, barışçı, farklı düşünce ve inançlara saygılı, insan ilişkilerinde cinsiyet, ırk, din, dil farkı gözetmeyen bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunacak eğitim programları ve etkinlikler oluşturarak uygulamak.
TEGV'de yöneticiler dışında karşınıza çıkacak herkes gönüllü, sanırım en güzel yanı da bu. Etrafında ki herkes senin gibi düşünüyor, tek amaçları çocuklara yararlı olabilmek, onları anlamak ve sevgilerini paylaşmak.  Çünkü gerçekten sıcacık insanların olduğu harika bir yer TEGV.  Seçilen programa göre 2 ya da 3 günlük eğitimler alıyorsun.


 Eğitimlerimi tamamladıktan sonra geçtiğimiz salı günü TEGV macerası benim için resmen başlamış oldu. Benim ki 'Düşler Atölyesi' sınıfı. Çocuklarım da ikinci sınıf öğrencileri. Onlardan ziyade, benim onlardan öğrenecek çok şeyim var aslında. Samimi, gösterişsiz, anlayışlı, gerçek olmayı mesela... Ve mutlu olmayı en çok da!
Güldükleri zaman ağızlarının içinden gözüken kocaman kalpleri var.
İnanabiliyor musun buna? İnanmalısın...
Parıl parıl gözleriyle her hareketimi ezberlerine kazımaya çalışıyorlar. Sınıftan çıktıktan sonra mutlu olmalarını istiyorum sadece. Onların beni yaptıkları kadar mutlu hem de...
Yani endişelerin ya da tereddütlerin varsa ki varsa bu gayet normal, onları bir kenara bırak ve hemen bir adım at. Eğer senin de TEGV hakkında soruların varsa seve seve cevaplayabilirim ☻
Sevgiler

Yorumlar

  1. Eliiff! Ben de Çocuk Gelişimciyim. :') Meslektaş sayılırız hehehe. ^-^ O kadar masum ve samimi ki çocuklar gerçekten de onlardan öğrenecek çook şeyimiz var aslında. İnanılmaz hayal güçleri var mesela ya da sonu gelmeyen merakları. :) Bu bölümü okuduğum için kendimi daha şanslı ve bir adım önde hissediyorum. TEGV'de geçen gününü anlatınca benim de canım çektii. Ben de mi gönüllü olsam. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyleyiz, her postun bu yüzden çok önemli benim için. Çok notlar alıyorum sınıfında yaptığın şeyleri okurken. Bence TEGV'in tam da senin gibi bu işe kendini yürekten adamış insanlara ihtiyacı var ♥

      Sil
  2. gerçekten duygulanarak okudum diyebilirim yazdığın satırları. böyle güzel bir amaç edinmek sonra da bunu gerçekleştirebilmek öyle güzel olmalı ki. senin adına gerçekten çok sevindim birde sizin gibi gönüllü insanlar sayesinde iyi yerlere gelebilecek olan çocuklar için. benimde hayalimde böyle güzel şeyler yapmak var onlardan birisi de eğitim gönüllüsü olabilmek. umarım bende başarırım ve mutluluğumu da senin gibi paylaşırım. seni tebrik ediyorum sağlıcakla kal :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Süm ♥ umarım sende hayallerini gerçekleştirebilirsin. Gönüllülük sende çok tatlı durur ;))

      Sil
  3. Hayırlısı olsun güzellikle getirsin. :)

    YanıtlaSil
  4. ayyy ne güzel bişi yapmışsııın :)

    YanıtlaSil
  5. Iki yil boyunca yaptigim aktif gonullu egitmenligi, cocuklarla gecirdigim en guzel zamanlardi. Ve Elif'cigim kesinlikle etrafindaki herkesin gonullu olmasi oyle guzel ki. O minik yureklerin ablalari, abileri olabilmek oyle degerli ki! Bir de TEGV gonullusu olacagini soylediginde aklima senin icin ilk Dusler Atolyesi gelmisti. 🙈❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel değil mi Nermin ♥ Gerçekten çok seviyorum TEGV'i. Orada geçirdiğim her saat çok değerli benim için. O kadar doğru ki söylediklerin. Düşler Atölyesinde olduğumu duyan herkes böyle söylüyor ♥ Daha da mutlu oluyorum o zaman ♥ ☻

      Sil
  6. Bu davaya gönlünü en güzel şekilde vereceğinden hiç şüphem yok! Ne de çok yakışacaktır sana, çocuklarla hemhâl olmak ♡ Vaktin bereketli olsun Elifim. Olsun ki böylesi nice eyleme gönlünü verebil :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımsın Ayşenur ♥ Güzel duaların için çok çok teşekkür ederim kuzum ☻Bi'tanesin ♥

      Sil

Yorum Gönder

Güzel yorumun için kokulu öpücükler, sevgili okuyucu...

Popüler Yayınlar