Bi' Kedi

Kedidir Kedi
O senin kedin değil, sen onun insanısın!

Parmak kadar boyumun olduğu zamanlarda bile hayvanları karşı tuhaf bir ilgim varmış. 
Sokakta bulduğum tüm kedileri eve getirir, 
kurbanlık inek ya da koyunlarla garip bir bağ kurarmışım. ☻  
On sekiz yaşıma gelene kadar annemle babama hep eve kedi, kuş, balık, köpek hatta maymun alalım diye yalvardığım zamanlar oldu. 


Kapının önünde baktığımız sürüyle kedimiz vardı. Hala var ♥ 
Ama takmışım kafayı, eve de alacağım bir tane. 
Evde başka bir nefes, küçük bir kalp atışı olsun diye çıldırıyorum. 
Babam Nuh diyor Peygamber demiyor. Babam da hayvanları çok sever. Ama tüylerinden ötürü evde bakmanın doğru olmadığını düşünüyor. Hala ☻
Neyse, ne diyordum!?
Tam umudumu kestiğim zamanlardı. Telefonuma bir mesaj geldi. 
Bebek bir kedi fotoğrafının altında;
"18. yaşın kutlu olsun." yazıyordu.
Zıplayarak, çığlık attığımı, mutluluktan öleceğimi sandığımı hatırlıyorum.
Hayatım boyunca aldığım en güzel doğum günü hediyesiydi.

'maşallah demeyi unutmayalım lütfen ♥'

Doğum günümden iki ay sonra yavruyu almak için yollara koyulduk. 
Çünkü bebeklerin iki buçuk aylık olana kadar anne sütüyle beslenmeleri bağışıklıklarını güçlendirir. Daha sağlıklı bir kediniz olmasını istiyorsanız bırakın iki buçuk ay annesini emsin. Bebek seveceğim diye küçücük yavruları annelerinden koparmayın, iki buçuk aylıkken de çok küçük oluyorlar zaten. ♥ 
Tontiş kızım 3 yıldır bizimle. Babam hala ((hiç)) dokunmadı kendisine. Aldığına da çok pişman. Hala "verelim bunu başkasına" deyip duruyor. Çaktırmasa da onun da çok sevdiğini biliyorum. 


Üç yılın bana vermiş olduğu deneyime güvenerek sizi birazcık bilgilendirmek istiyorum. Öncelikle kedi sahibi olmak hem çok kolay hem de pek kolay değil...
Öğrencileri baz alarak konuşuyorum. Eğer bütün masraflarını kendi cebinizden karşılamayı düşünüyorsanız maması, kumu, aşısı derken evde hayvan beslemek biraz masraflı olabiliyor.
Önem sırasına göre 1. sırada aşıları var:
Yıllık aşıları ve 2-3 ayda bir yenilenmesi iç-dış parazit bakımı var. Bu hem kedinizin hem de sizin sağlığınız için çok çok önemli. En uygun fiyatlı veterinerin size verebileceği fiyat ((yıllık)) : 800 tl.
Ya da sadece yıllık aşılarını yaptırıp iç-dış parazit damlasını kendiniz alabilirsiniz. Araştırırsanız damlaları alabilecek daha uygun bir yer bulabilirsiniz belki. Bu konuda çok emin olamıyorum. 
İkinci önemli konu tuvalet: 
Ben kokulu topaklanan kedi kumu kullanıyorum. 10 kilosunu 20 liraya alıyorum. Aylık 15-20 kilo kum gidiyor. Bu durumda yıllık 800 tl'lik bir tuvalet masrafı oluyor. 
(poposunu dolarla silen kedi gifi aradım ama bulamadım)
Ancak bu konuda şöyle istisnai bir surum var. Teyzemin kedisi Rozi kesinlikle kedi kumuna yapmayı kabul etmiyor. Kapıyı açmalarını istiyor ve işini dışarıda halletmeyi tercih ediyor. Siz de yapabilirseniz kedinizi alıştırmayı deneyebilirsiniz. Ama kediniz benim ki gibi dişiyse ve kısırlaştırılmamışsa tavsiye etmiyorum. Diğer bir seçenek de kedinizi tuvaletinize alıştırmak. Bunun için eğitim aparatları mevcut. Evinizde kullanmadığınız bir tuvalet varsa oraya alıştırabilir ya da kedinizden tiksinmezseniz kendi tuvaletinize alıştırabilirsiniz. Üzerine sifonu çektiğiniz anda iş tamam ☻ Ciddiyim ☻ ☻ Ben bunu çok düşünmüş olmama rağmen ailem kesinlikle bu fikre sıcak bakmadı. Sanki çocuğumdan farklı bir şey çıkıyor...
Üçüncü önemli konu mama:
İlla iyi mama tercih edeceksiniz diye bir kural yok. Kedinizin sağlığı açısından kaliteli mama kullanmakta fayda var ama bu şekilde düşünmeyip ev  yemeği ve market mamaları kullanan insanlar da görüyorum. Kedileri de gayet sağlıklı gözüküyor. Yine de ben uzun vadede nasıl bir sonuç vereceğinden çok emin değilim. Sokaktan bir hayvan sahiplenecekseniz her yuva yuvadır onların için, her yemek yemektir! Yeter ki sevginizi verin. Bir hayvanın sokaklarda ve aç kalmasındansa sıcak bir yuvanın içinde her hangi bir şey yiyerek gerçek bir sevgi ile yaşamını sürdürmesini tercih ederim.


Evcil hayvan sahibi olmanın en güzel yanı, stresinizi azaltmaları. Okuldan, işten eve dönmenizi bekleyen bir canın olduğunu bilmek insanı motive ediyor. Daha mutlu ve huzurlu bir insan haline geliyorsunuz. Çocuklarınız için hayvan sahibi olmayı düşünüyorsanız onların gelişimleri için çok büyük ve önemli bir adım atıyorsunuz. Kedinizin, kuşunuzun ya da balığınızın mama görevini çocuğunuza vererek ona erken yaşta sorumluluk kazandırabilirsiniz. Hayvanlar çocuklarınıza koşulsuz sevgiyi öğretirler. Sadece kedi ve köpekler değil üstelik. Kardeşimin bir balığı vardı mesela, onu gördüğü anda suyun yüzeyine yaklaşır kendisini sevdirirdi. Ananemin mahallesindeki bir çocuk sokaktaki kertenkelelerden birini kendisine alıştırmıştı, yanından ayrılmazdı. Hayvanlar insanlarını seçerler. İlginç ama gerçek bu ☻ 

Bu rakunu her yerlere koyasım var *-* Şunun kadar rahat olsam yeter ♥

Hayvanlarla kurdukları bağın çocukların toplumsal ve ahlaki gelişimlerine olumlu katkıları var. Hayvanların da duyguları olduğunu, acı çekebildiklerini, üzülebildiklerini bilerek büyüyen çocuğunuz otomatik olarak çevre dostu bir insana dönüşür. Hayvanları sevmek güzeldir, onların sizi sevmesi daha da güzel. Eğer babam hediye etmeseydi sokaktan ya da barınaktan bir kedi sahiplenmeyi düşünüyordum. Hatta bununla ilgili uzun zaman araştırma yapmıştım. Özellikle üç bacaklı, sağır ya da iki gözü de kör bir kedi sahiplenmek istiyordum. Ama mümkün olmadı. Olur da bir gün kendi evime çıkabilirsem en büyük hayalim kızıma engelli bir arkadaş sahiplenmek. Siz de yapabilirseniz engelli hayvanları sahiplenmeye öncelik gösterin lütfen. Onların hayatta kalma ihtimalleri diğer hayvanlara oranla çok daha düşük. Çok uzattım değil mi?
Buraya kadar okuduysanız, çok teşekkür ederim.
Güzel yüreklerinize sağlık...
Sevgiyle kalın.







Yorumlar

  1. Bir insanın kalbinde hayvan sevgisine de yer vermesi çok dokunaklı.. Öyle herkes kalbini açamaz bu savunmasız canlılara.. Ben de çok istiyorum bir kedi, hala daha istiyorum ama ilerde kendi yuvam olduğunda sahipleneceğim inşallah. ^-^

    Çocuklara erken yaşta sorumluluk verme konusuna çok iyi bir örnek vermişsin Elif seni kutluyorum.. Kalemine güzel yüreğine sağlık senin de!

    Huzurlu haftasonları şimdiden.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim, o kadar haklısın ki... Bazı insanlar şu güzel canlılarla aynı dünyada yaşamayı bile hak etmiyorlar ... Güzel yorumun beni çok mutlu etti Tuğçe ♥ Çok çok teşekkür ederim ☻ Sana da huzurlu hafta sonları, her şey gönlünce olsun *-*

      Sil
  2. Bizim bina da anne kedi ve yavruları vardı.Mamasını falan eksik olmuyordu önlerinden falan ama sokak kedisi tabi haliyle bende sevdiğim için hayvanları elle de temas kurmak hoşuma gider lakin pirelendik iyi mi:)) Benim babam çok sever de anam uzaktan sever,o yüzden evde beslemek şimdilik pek mümkün değil.^^Ama bir zamanlar kuşumuz vardı.Güzel bir şey hayvan beslemek (sevmek),evde olmasa bile hep bahçeli evim olsun alıcam kedi köpek derim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay inanmıyorum Mavera ☻ Birazcık güldüm galiba, inşallah başıma gelmez ☻Ne güzel, inşallah alabilirsin, en güzelinden bahçeli cici bir evin, içinde de güzel hayvancıkların olsun canım ♥

      Sil
  3. Kedin çok tatlı, maşAllah. ^_^ Öyle sevimli bir şekilde yazmışsın ki, kedi sahiplenesim geldi hemen. :) Baban da ne tatlı bir sürpriz yapmış, buradan selamlar. ^_^ Ayrıca hayvan sahiplenmeyi düşünenler için çok faydalı, harika bir yazı olmuş; emeğine sağlık! ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çokk teşekkür ederim ♥ Yorumun beni gerçekten çok çok mutlu etti İrem ♥ Babama selamını ileteceğim ☻

      Sil
  4. Kedinize bir maşallah diyeyim önce. Hayvan sevmeyen, insan da sevmez der annem. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anneniz çok doğru söylemiş, çok teşekkür ederim ☻♥

      Sil
  5. Hayvanlar gerçekten insanlarını seçiyor, ben de kesinlikle öyle düşünüyorum. Benim de birçok hayvanla uzun deneyimlerim oldu ki bu 5 yaşımda ilk olarak köpek sahip olmakla başlayıp son 10 yıldır da kedi sahibi olmakla gidiyor. Gerçekten inanılmaz bir duygu hayvan sahibi olmak. Şuan 3 kedim var biri 10 yıl önce öğretmenimin doğum yapan kedisi sayesinde oldu (bana hediye etti) diğer ikisi de sokakta annesiz kalan ve sahiplendiremediğimiz yavrulardı. Her sene bir yavru gelir evime en az 2 tane ama güzel aileler buluyoruz neyse ki :)
    Evde hayvan gerçekten çok önemli. Normalde titizlikten kırılan kedim bitirme projem sırasında bilgisayarım çökünce sabaha kadar rimelli göz yaşlarıma gıkını çıkarmadan onu yastık olarak kullanmama izin vermişti. Bebeğimin bembeyaz göbeği siyah ve ıslak olmuştu ama ben sakinleşene kadar öylece durmuştu. Hatta diğer ikisinin de ayakucumda uyuması ayrı manidar olmuştu. Normalde kesinlikle yanımda yatmazlardı çünkü. Tam sakinleştirme aracı hepsi. 10 ve 9 yaşımdaki kedilerim için hafif korku bile başladı yaşlanıyorlar diye...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten inanılmaz, sanki bambaşka bir dünyaları varmış gibi insana ♥ Yaa ne güzel Cha ♥ Maşallah kuzucuklarına. Allah sağlıklı uzun ömürler versin onlara ☻ Yüzümden tebessüm eksik olmadı şu güzel yorumu okurken ♥ Çok teşekkür ederim *-*

      Sil
  6. ha haaaa çok tatlı yazıydıııı senin kediyi de roziyi de sevdim. of pahalıymış gerçekten de yani aşısı bile yeter yani. demek ki kedi beslemek de zengin işi ya da anne babamız masrafları karşılarsa iyi belki olabilir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Deep ♥ Birazcık öyle *-* Ama yazmayı unutmuşum... Avcılarda İstanbul Üniversitesinde sanırım sokak hayvanlarına çok daha uygun fiyata bakan bir hayvan hastanesi var. Ama anne, baba desteği çok çok önemli ♥

      Sil

Yorum Gönder

Güzel yorumun için kokulu öpücükler, sevgili okuyucu...

Popüler Yayınlar