Ve Falan Ve Filan

04.11.2017
'Üç Yüz Sekizinci Gün'

İlk vizeleri başımdan savdım sonunda...
Bir sürü bir şeyler oldu ama yazamadığımdan unuttum çoğunu...
En azından hatırımda kalanları kayıt altına alabilmek için,
ne var, ne yoksa içimi dökmeye geldim canım okur ♥


Sınıfın tümü zor olacağını düşündükleri için çevre dersini seçse de bir arkadaşım ve ben işaret dili dersi almaya karar verdik. Dört yıllık eğitim öğretim hayatım boyunca aldığım en yerinde karardı sanırım. Belki yüksek lisans bile düşünebilirim 'İşaret Dili' üzerine. O kadar güzel ve eğlenceli ki. Çalışırken bile içi içine sığmıyor insanın.
"Bu konuyla ilgili en çok şaşırdığım olaylardan biri 2005 yılına kadar sözel dili gerilettiği için işaret dili kullanımının yasaklanmış olmasıydı. Yıllar boyunca kendilerini ifade etme özgürlükleri elinden alınmış bir topluluk varmış yani, insan özellikle böyle bir çağda bu tür akıl dışı şeylerin olmasına üzülmeden edemiyor."


Kız kardeşlerin tavsiyesi üzerine LeColor haftalık planlayıcı aldım kendime. 
Kız Kardeşlerin bloguna ulaşmak için tık-tık...
İçeriği gerçekten hoş. Zaten Bullet Journal kullanmayı da sevdiğim için aşık oldum bu planlayıcıya... Fiyatı da çok uygun. Ben üzerinde sakuraların olduğu su yeşili olanı tercih ettim. Ablam da çok beğenince ona da altın yaldız puantiyeli mavi planlayıcıyı aldım.
Haftalık Planlayıcıya ulaşmak için tık-tık...


Vize haftası falan dinlemedim annemle ablamı aldım, koşa koşa Ayla filmini izlemeye gittim. İnsanlar filmin gerçeği yansıtıp yansıtmadığı konusunu çok eleştirmiş. Eleştirilmesi gereken konuyu tamamen kaçırarak üstelik... Esas çıkarılması gereken ders yetişkinlerin aptal saptal çıkarları yüzünden savaşın çocukların hayatına getirdiği kıyameti görmek, küçücük kalplerinin kaldıramayacağı tonlarca acıları omuzlarına yüklemek zorunda bırakıldıklarını ve hafızalarından asla silemeyecekleri karanlık anıların hayatlarını alt üst ettiği gerçeğini fark edip savaşlara dur demek olmalıydı. Ama hayır, insanlığımızı kaybedeli çok oluyor. Hala savaşlar var ve hala en büyük acıları çocuklar çekiyor! Neyse. Güzel bir filmdi, tavsiye ediyorum herkese ♥


Ve falan ve filan...
Hatırladıklarım bunlar. 
Daha çok şey yazacaktım da bu aralar bir unutkanlık var üzerimde. 
Daha çok blog yazmam gerek ki unutmayayım hiç bir şeyi :)) 
Şimdilik, sevgiyle kal canım okur...

Yorumlar

  1. Selam🙋yorum kısmı duzeldigine göre rahat rahat yazayım😄 öncelikle vizelerin için geçmiş olsun diyorum,sonuçları iyi olur umarım😊 işaret dili konusundaki geçmişte verilmiş karara çok şaşırdım,insanların haklarına gasp edilmiş resmen...Ayla filmini de çok merak ediyorum 🤗 evet daha çok yaz ki unutma😄 sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, umarım iyi sonuçlar alırım:)) Değil mi? Çok şaşırtıcı o.O Kesinlikle izlemelisin ♥ Teşekkür ederim ♥

      Sil
  2. İşaret dili dersi almakla ne güzel etmişsin Elifciğim. Benim de çok istediğim bir şeydi ki kursa yazılmıştım bile bu yıl için. Ama malesef ki gidemedim belki sonraki yıl tekrar yazılırım. :)

    Ajandaya ba-yıl-dım. *-* Sanırım en yakın Nezih'e uğrayıp pembeli olandan kendime edineceğim.

    Ayla filmini tekrar tekrar izlesem sıkılmam herhalde. Vermek istediği mesaj, gösterdikleri emek ortadaydı. Mutlu haftasonları Elif! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En kısa zamanda İşaret Dili kursuna gitmek nasip olur inşallah canım Tuğçeciğim :D ♥ ♥ Gerçekten çok güzeller, dışları kadar içleri de güzel *-* Gerçekten mesaj çok önemliydi ve güzeldi, ben de tekrar izleyebilirim sıkılmadan :)) Sana da güzel arkadaşım ♥

      Sil
  3. Ayla konusunda çok düşüncem var da genel yanılgı filmin oskara aday olduğu. Hayır şu an film oskar aday adayı. Zaten daha adaylıklar bile açıklanmadı. Vizeler geçti gitti Elifim ya ne kadar yorsa da gözümüzü finallere dikmemiz lazım. Öpüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben de o kısmı anlayamadım :D Üstelik filmi beğenmiş olsam da Oscar alacak kadar iyi mi? Zannetmiyorum... Ay şükürler olsun canım Nur ♥ Finaller bir süre bana yaklaşmasınlar yaa :D Ben daha çok öpüyorum :))

      Sil
  4. Planlayıcı çok hoşmuş ya :)) Çok sevdimm
    Ayla'ya ben de gittim çok güzeldii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçleri de en az dışları kadar güzel ♥ Tavsiye ediyorum :)) Gerçekten de öyleydi *-*

      Sil
  5. güzel haberleeer mutlu olduuuum :)

    YanıtlaSil
  6. Merhaba Elif! :) Ayla konusunda katılıyorum sana. Blogumda yazmıştım geçen hafta hatta. İnsanlar savaş sahnelerinin çekim açısını, rengini felan yorumluyor. Ben mi çok duygusal biriyim diye düşündüm, Ayla bana bambaşka şeyler anlattı, yüreğime dokundu. Teknik inceleme yapmak nedir,çok ilginç..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın gerçekten, bana da çok başka şeyler anlattı canım. Ne yapayım savaş sahnelerinin çekim açısını ☻ Ben izlediğim film ruhuma dokunmuş mu ona bakıyorum , bu kalbime dokunan bir film oldu ♥

      Sil
  7. Umarım vizeler başarılı olur, şimdiden bir ilgi alanı belirlemen güzel ilerde işine yarar. Film konusunda daha izleyemedim umarım izlerim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Ruhsuz Atmaca :)) Umarım en kısa zamanda izlersin :)

      Sil
  8. Merhaba Adaşım :D Ben daha atlatamadım vizeleri :S Bana da beklerim http://tembelprenses.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabaaaaaa ☻ Hoş geldin ♥ Kolay gelsin sana o zaman, en kısa zamanda uğrayacağım :)

      Sil
  9. Vizeleri nihayet atlatmış olmana sevindim vallahi darısı benim başıma inşallah. Ayla ya herkes gitmiş birçok blogger arkadaş da öyle bende istiyorum yahu en kısa zamanda. Planlayıcı fikri ilginç ve orijinal geldi bir bakabilirim ona da. İşaret dili herkesin bilmesi gereken herkesin ihtiyacı olabilecek bir dil aslında ama öğrenen ilgi duyan rağbet gösteren pel olmuyor yasaklanması gerçekten kötü olmuş o dönemde nasıl sıkıntılar çekmiştir engelli olanlar düşünmek bile istemiyorum ifade hürriyetine aykırı resmen. Öok güzel bşr post olmuş içini döktüğün sıcak ve samimi. Sevgiyle kalasın... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah, en kısa zamanda ve en güzel atlatırsın vizelerini Süm ♥ Vizeler biter bitmez koşarak gitmelisin Ayla'yı izlemeye. Verdiği tat çok başka. Her şeyden önce Süleyman Astsubay'la çok gurur duyuyorsun izlerken. Çok haklısın, bende çok üzülmüştüm ilk duyduğumda. Ülkemizde hiç anlaşılmayacak şeyler olabiliyor, garip bir milletiz işte ☻. Tadımız, tuzumuz bu garipliğimizde ama abartınca da fena... ☻ Çok teşekkür ederim, sen daha çok sevgiyle kal inşallah. Sevgiyle sarmalan hep ♥

      Sil

Yorum Gönder

Güzel yorumun için kokulu öpücükler, sevgili okuyucu...

Popüler Yayınlar